lördag 11 september 2010

Sjuk

Och inte vill det ge sig har nu vart sängliggandes över en vecka, 4 beskök på joren/vårdcentralen. Trött av allt hostande, trött av att kräkas flera gånger varje dag av hostandet, trött på att inte orka vara med min man och mina barn, allt jag vill är att få sova, slippa hosta. Kroppen värker överallt, oron för ärtan finns där. Enormt trött och arg på att jag hela tiden måste dubbel och trippel kolla det läkaren ordinerar och skriver ut, för det räcker inte med att upplysa när man börjar smatalet att man är gravid. Sen kom höjden av otrevligt bemötande idag på jouren ALLA sa(systrar ocj akuten) att sänkan ska inte stiga då man börjat med antibiotika men det hade den gjort. Läkaren ids inte komma in utan jag FÅR PRATA MED HONOM PÅ TELEFON vet ni hur dum jag kännde mig?? Han frågade om jag rökte, sa att det var ett virus efter som antibiotikan inte hjälpte (virus skulle inte gett hög sänka...) ville skriva ut medeciner som jag vet inte är godkännda för gravida men han tycket att det spalde väl ingen roll de hade ju testats på djurfoster???!!? Sa hej och tack ringde akuten igen, men den otrevlige karln som svarade kunde bara upprepa " åk tillbaka till jourenm akuten är ingen plats för förkylningar" när jag ville prata med hans kollega fick jag inte det, frågade vart jag ska vända mig då jag inte är nöjd med att läkaren på jouren inte ens träffade mig " åk tillbaka till din behnadlande läkare" skrek idiot i luren och snörde på den. Vi åkte in, det gick fort så fick jag komma in, läkaren bytte antibiotika, satte ut flera hostmedeciner jag fått eftersom man inte ska äta dem som gravid (ska jag stämma vård c, jag dubbelkollade ju med henne om man fick äta?) jag är beordrad vial, vila, vila, och återkomma om det inte är bättre inom 2 dar. Hoppas hoppas så att min älskade man kan få vara hemma ett par dar till... Så nu har jag gnällt av mig. Nu orkar jag inte sitta mer måste lägga mig.

2 kommentarer:

  1. Det är förjä*ligt hur vården bemöter ibland. Rent ut sagt.

    SvaraRadera
  2. Ja, stämma är kanske en bra idé! Om du inte gör det borde du åtminstone ringa jouren igen och meddela att du nu har fått ny vård och NYA mediciner, då de som skrevs ut var farliga för gravida! OCH att du tänker gå vidare med detta. Därefter kan du räcka ut tungan och lägga på! SUCK!!! Upprörande är ordet! Och jag blir så provocerad! Man är ju livrädd för allt som heter sjukvård när man är gravid (är det konstigt? är det egentligen någon som vet vad de håller på med inom sjukvården!)

    SvaraRadera