måndag 20 september 2010

Ja jag hoppas på en bättre värld

Vem gör inte det? Men idag tycker jag all vi människor och främst de svenska partierna i Riksdagen ska fråga sig varför de främlingsfientliga partierna ökar i Europa?

Kan det vara ett tecken på missnöjje? det tror jag. Jag tror inte att en sån stor andel människor i vårt land och övriga Norden är främlingsfientliga och lyssnar man på dessa partier så har de även andra åsikter, tex höja försvarbudget mm. De tar även i frågan om en invandrarpolitik som inte fungerar och detta tror jag lockar väljare.

För ingen av oss kan väl tycka att det är okej att ta hit en massa människor och sedan inte hjälpa dem mer än att ge dem socialbidrag, hur kommer man då in i ett samhälle och får ett nytt liv? Ett meningsfullt liv? Jag tycker vi skahjälpa flyktingar och vi ska öppna våra gränser men då ska vi också ha en plan för hur vi ska hjälpa dem att få ett meningsfullt liv, med jobb och tillhörighet. Det är inte mänskligt att låta en familj bo här i 10 år, föda barn och sedan skicka hem dem.

Nej fram för en humanare flyktingpolitik men det tror jag Sverige kan fixa utan SD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar