onsdag 22 september 2010

En till natt!!

I huset på Fagernäs blev det inte morgon förrän kl halv 7 idag!!! Trots en mardröm för min del som slutad emed att maken väckte mig när jag låg och grät i sängen så har det hänt igen! Alla sov till halv sju! Lilla livet åt bara en gång!! Men vågar ännu inte tro på detta.. Att de små tingen blir det viktiga när livet fått små knoddar är tydligt. Sömn gör alla till bättre människor.

Gårdagkvällen spenderade jag på föräldramöte (det låter vuxet va ;) ) Lite flummigt när vi föäldrar till småttisarna skulle säga vad vi tyckte om Nyan Läroplanen, svårt att säga hur det ska kunna användas mer nu än vad det redan gör. De är redan i skogen, de räknar, de väljer böcker, de pratar om djur och natur, om att man måste vara rädd om varandra och sina saker osv. Men nu sitter jag tydligen med i verksamhetsrådet så det kan ju bli lite spännande. Sen blev det en tekopp hos en vän som jag inte sett på länge då operationer och sjukdomar hållt oss i från varandra. Typiskt nog så öppnade himlen sig lagom till cykelturen hem. Det är så bleckmörkt ute när det är blött och svart, svart, svart. Funkade cykellyset ...men jag fick låna både regnkläder å lampa!

Idag ska jag och Lilla Livet luncha med några vänner och sen kolla runt lite på julklappar! Man måste ju spana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar