tisdag 24 augusti 2010

Tisdag och idag börjar hösten!

Om man ska tro bondepraktikan så börjar hösten då Bartolomeus har namnsdag. Och i år så ger jag bondepraktikan rätt, fast jag skulle nog påstå att hösten startade liite tidigare. Nya galonvantar utan foder är inköpt men det var svårt att hitta, det ska tydligen vara fodrat, tycker det är dåligt då de aldrig torkar och barnen tycker de är såå klumpiga. Sen letar jag efter ett bra underställ till iggan, Ull eller inte är frågan? Houdini, Nanook, Troll? Många att välja mellan tyvärr är alla lika dyra :(

Liv rejsar som en galning ska klättra på allt på iggan, i saccon, står vid fönstret och kikar ut, vickar på rumpan! Hon skriker å skrattar och kastar sig handlöst i soffan, saccon på Viggo (inte alltid så uppskattat..) De kramas mycket och pussas men Viggo har bitit mig INTE uppskatatt och jag tror att det tog när jag vrålade som en galning. Han har aldrig bitit förr??

Ikväll ska mormor komma och fira lillprinsen som i morgon fyller 2! Vi firar i morgon och på söndag är det barnkalas!! Och Björn han firar vi med på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar