torsdag 19 augusti 2010

Tänk

vad fort man kan glömma, igår slog mig tanken att vi hade ju ett liv innan barnen, vad fyllde vi dessa eoner av ensamtid, tvåsamhet med? Just nu kan känna ett sting av saknad, men har tagit tag i den där delen av mig som bara är jag. Känner att det blivit lite mycket bara mamma nu.. Jag läser, plöjer chicklit och kokböcker här ska tankas inspiration. Tyvärr tar ju tröttheten ut sin rätt på kvällen det är skönt att bara dricka te prata om dan som gått, barnens upptåg och bara vara tysta. Tänk att jag kan sova bort en hel kväll i din närhet och det är helt okej! Träna, nja det gick väl så där men jag promenerar och cyklar ju varje dag med kidsen och fogarna får sin dos på pilatesbollen då å då! Simningen kan jag sakna. Kanske kan komma iväg nån helg efter lunch? Jag har ett underbart liv och skulle inte vilja byta men en sovmorgon då å då kanske går att deala till sig ändå ;)

2 kommentarer:

  1. snart är dagarna av tidiga mornar förbi och du kommer sakna att ha dina små dunbollar runt dig... när dom blir större ser man aldrig skymten av dom =/

    SvaraRadera