söndag 13 juni 2010

Många tankar i en orolig tid

Ja det är mycket som snurrar i min alltför trötta hjärna och kropp. Utbrännd är väl det ord som ligger nära men som man inte vill uttala. Jag kan väl inte bli utbrännd, deprimerad när jag har två små härliga barn omkring mig en man som älskar mig och underbara vänner och en underbart stor dag framför oss ??? Ja tydligen.. Dessa sju månader av skrik, oro , sömnlösa nätter, vakna dagar fulla av måsten och så lite tid.. jag vet jag måste lära mig släppa kontrollen och vila men när man mår så här så blir behovet av kontroll så mycket större och viktigare. Den minsta stress eller motgång blir ett enormt problem och en stor oro. Kan inte hålla fast tankar och ideer, glömmer bort de vi nyss pratade om, gråter mycket och känner inte igen mig själv. Saker som borde fått läggas till vila för länge sedan maler i bakhuvudet och gör inte vardagen enklare. Tillråga på detta så fick en trasig tvättmaskin mig att fullkomligt tappa vettet för en stund, tur då att det finns en människa som kan plocka ihop mig när jag trasas sönder, som kan trösta när allt brister. En människa som just nu får bära ett stort lass då jag inte orkar, och till honom får jag snart säga ja. Snart kan jag säga att han är min man och om det inte är kärlek ja då vet inte jag.

Till alla fina underbara vänner : förlåt om det verkar som jag inte lyssnar, förlåt om jag verkar långt borta i tanken ibland fast jag sitter mitt framför er. Det gör mig ledsen att det blir så men jag har ingen bättre förklaring än att just nu hur mycket jag än vill så blir det konstigt. En tanke kommer men när jag öppnat munnen så kommer inga ord för jag har glömt vad det var jag tänkte nyss, det är en enorm frustration ska ni veta. Och att inte kunna slappna av, somna och sova utan ligga där helt borta och förbi av trötthet och veta att de där siffrorna på klockan de stannar inte och snart är det en ny dag då jag ska upp ur sängen och skratta och leka och ja en massa annat för att ro runt vårt dagliga liv. Ett underbart liv jag lever så därför känns detta "problem" så futtigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar