tisdag 15 juni 2010

Inkompetenta människor gör sig icke besvär

Här hemma mer, städ företaget vi hyrt in för städ kan dra åt helvete på ren svenska... Trots ytterligare ett möte om vad det är vi vill ha gjort så är det slarvat. När vi till och med har folk här som ser att golven är skitiga trots att det är nyss skurat??!!? Så har han mage att påstå att vi är för krävande som kund eller som han sa " eftersom vi inte kan uppfylla dina krav så säger vi upp avtalet" han menade på att andra människor "köper läget" om det är damm under soffan och damm på lister och under toalettskåpet och är nöjda. Men vi satt ju här hemma hos oss och 2 gånger har de talat om att de städar precis som man städar själv, dammtorkar lister, drar fram soffor och sängar, dammtorkar tavlor och tavellister mm. VARFÖR GÖR MAN INTE DET DÅ??? Nä istället säger man upp avtalet för att de inte kan uppfylla mina krav, men de var ju de som sa att de städar så och därför tog jag dem? Alltså borde det ju vara så att de inte kan uppfylla sin egna krav? Nä jag var den jobbiga kunden och istället för att göra mig nöjd så gör de sig av med oss, en fortlöpande städning var 14 dag... "För han har minsann hundra nöjda kunder ingen annan har klagat" JO! Det vet jag att de har. Och varför inte torka under mitt badrumsskåp? Jag betalar ju för tiden de är här? Då kom även nästa intressanta fråga från honom "har du klockat oss idag?" betyder det att han tänkt fakturera mig mer timmar än nödvändigt?? Och att han gjort så de andra gångerna?? hmm skum fråga som väcker misstankar.. Plus att han blev upprörd över att jag gick med fingret och kollade om det var torkat ordentligt, för det gjorde ju ingen annan... IDIOT du har just förlorat en kund som tar tillbaka allt gott jag sagt om er trots era missar, jag känner flera som skulle ta kontakt med er men som nu väljer annat. Det är dumt att göra sig ovän med kunder på liten ort. Och det är dumt att inte kunna ta kritik. Har själv jobbat i serviceyrken flera år även om kunden är en idiot så har den rätt för den är mitt levebröd. Mest förbannad blir jag över att han fick det att kännas som att det var jag som gjorde fel som inte var nöjd med städningen... Att han minsann hade haft städfirma i fyra år, ägde andra företag trots sin unga ålder och var driftig. Han hade också utarbetat en städrutin som funkade bra. Jaha så då ska jag köpa det trots att du inte ger mig det vi kommit övererens om?? Han körde även med att alla är människor och det kan missas en list eller två, jo det håller jag med om men det är ändåp detta jag betalar för: att slippa städa. Och det har varit saker varenda gång? Största frågan blir ändå: varför inte städa enligt överenskommelsen?

1 kommentar:

  1. Hej Petra!

    Skön tanke med hemstäd. Jobbar just nu inom städbranchen och vet att det kan vara svårt för arbetsgivare att hitta en grupp anställda med jämn nivå som stannar kvar inom yrket. Brukar göra hemstäd och tycker det är jättesvårt. Lätt att missa och svårt att veta var precis man ska städa. Har fått klagomål en gång för damm under en dubbelsäng. Då for vi tillbaka och tog alla golv en gång till. Inte mer än rätt.

    Vår chef brukar vilja att hemstädet inleds med ett mer ingående städtillgälle (mer tid). Han tänkter som så att om man städar riktigt noga första gången och får bort mycket damm blir det lättare att hålla efter. Om detta är nödvändigt beror dock på hur ostädat det är från början.

    Tycker ni ska försöka med någon annan firma. Finns det någon som specialiserar sig på hemstäd?

    Hoppas det löser sig och att ni får rent och fint!
    KRAM Kristin

    SvaraRadera