torsdag 14 januari 2010

kylan kom igen

men vi trotsar den och ska gå på babyeftermiddag på öppnis. (Hoppas jag inte blir lika besviken som tidigare, okej vi som har större syskon de måste ju få följa, men alla andra barn som är större än ett kan väl stanna hemma?) Känner att jag kommer behöva påpeka detta idag om det blir lika stojjigt som förra gången det är så trist. Man ska ju kunna lägga ifrån sig bebisen på golvet på sköna madrasser är det tänkt men det går ju inte 15 kutande små vildingar. Varför kan vissa vuxna inte läsa och acceptera det som står?

Det blir en lång dag idag då papa Bear jobbar till sent.. Hoppas han slipper isvaksbadet idag. OOPS! Igge Pigge Kan Själv hällde precis ett glas vatten i knät..Han vaknade en morgon och var ett trots-troll, han säger nej fast hanmenar ja, han ska göra ALLT själv och han ska aldrig göra det man ber /vill att han ska göra. Egen vilja är bra men nu handlar det om att testa mina gränser och det tröttar ut både honom och mig, men det gäller att jag är hård mot dom hårda och inte viker mig. Men det är svårt ibland.. Sen får man väl välja sina strider också kan jag tänka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar