onsdag 3 februari 2016

En dag och en natt med aningar om vad som strax komma skall

Gårdagen bjöd på ett trevligt samtal till förlossningen, en tablett, vila, barn som fick följa pappan på jobb en sjuk Idun. Senare på kvällen ett mindre trevligt samtal med förlossningen som slutade i tårar vid köksbordet och tvivel på att jag faktiskt inte kan avläsa min kropps signaler. Men jag VET hur min kropp funkar vid det här laget, jag vet också att kroppen övar men jag känner också skillnaden- alla kroppar följer ju inte skolboken. Till exempel så får jag inte värkar i ryggslutet istället har jag jätteont mitt fram känns som jag ska spricka hela vägen upp till hakan. Men nä istället fick jag svaret " jaha du har ju ringt oss många gånger nu ingen påverkan den 10 då du låg inlagd, (hur hon nu kan veta att den inte är påverkad då man bara mätt den en gång )ta en till tablett och två alvedon, här inflikade jag att mina förlossningar går väldigt fort och att vi fått talat om för oss att vi ska inte vänta, ja men om du kommer hit och vi undersöker dig och så åker du hem och föder ändå i bilen det kan inte vi göra något åt" no shit liksom det fattar jag också. Här brast det och jag avslutade snabbt samtalet då jag ändå inte var önskvärd för kontroll och grät, tur jag har en man som kan trösta. Natten bjöd på tung sömn mellan varven, svett och huvudvärk. Idag är jag trött- otroligt trött. Kroppen jobbar och snart snart tror jag vi håller en liten i våra armar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar