söndag 21 februari 2016

Att ha ännu en helg som inte blev helg

Maken jobbar och nätter utan sömn men värkar sliter på mig och jag grät när jag klädde mig på morgonen, tunga hopplösa tårar fyllda av att inte räcka till och inte orka. Viggo älsklingen sa vid köksbordet när jag förklarade att jag orkade inte jaga de mindre i kyrkan ensam på deras konsert " att alla är viktiga och behövs har körfröken sagt" då brast mitt hjärta i två delar tror jag och jag fick gömma mig på toan en stund. I magen kickar syskonet och ryggvärken, tålamodet och gråten påminner mig om att nu är det nära, att ha maken på jobb sår en oro i kroppen. Ute är det snöstorm inne slåss barnen när de inte får utlopp för energin, men ut ska dom en stund och kan säga att efter denna bebis kommit ut är det tv-detox för familjen johansson. Tack gode någon för att vi har romerska ringar i källaren tror jag ska införskaffa en trapets också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar