onsdag 17 december 2014

Små barn och sömn

Gissar att detta inlägg skrivits av fler än mig och kanske av mig redan tidigare men here we go again. 6 månader gammal väljer Idun att snutta och sova sig igenom kvällen från 18 ungefär när jag vill sova vid 22 då är hon pigg. Hon gnuggar ögon och visar tydligt att hon är trött men det är bara jag och mina bobbs som gäller. Tuttar gör sig icket besvär här, några kan hon nu ha i munnen och gnaga på men suga vet hon inte hur man gör. En vän postade ett inlägg till mig om sömn från en annan mamma på andra sida världen och TACK! Jag är inte ensam och jag är inte ensam om att ändå känna att vi kör lite på vad bebis vill för att det är enklast och vi får sova mest. Hon är ju bara liten nu..mitt snoss <3 men faktum kvarstår , att få duscha och äta en macka och pratas med min man en stund vore ju skönt så där på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar