fredag 5 december 2014

I trötthetens limbo svävar jag idag

Och då är tålamodet kort. Man tvivlar på både mammarollen, relationer och livet i stort och smått. Jag gräver djupare och överanlayserar allt. Jag gapar för inget och barnens skratt och skrik ekar i mitt tomrum för hjärnan den verkar ha krympt och jag undrar på allvar om jag håller på bli tokig. Jag mumlar när jag pratar, tappar ord och fastnar som en guldfisk mitt i en mening stirrandes ut i tomma intet. Att gå ner till tvättstugan 3 gånger och inte komma på varför jag gick dit, det ni det gör allt för att boosta självförtroendet- eller så INTE. Vi bakar japp kakor och jag får sjutton utbrott på Heddan som ska äta upp degen. Idun kräks slem på mig så för tredje gången byter jag tröja,trycker två kakor och skriver detta lite lätt illamående. Det är inte bara minnet som mår illa, även magen har satt stopp. Nästan vad jag än stoppar i mig så får jag ont eller sväller upp. Ulcerös kolit? Eller helt enkelt gå till en doktor. Men kakorna kan jag varmt rekommendera! Finns på Jennys matblogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar