söndag 30 mars 2014

Söndagsfrulle

Jo det var ju så att innan halv sex så var det uppstigning för den minsta, en ledsen tös. gry låg ovanpå min hals och sov och insåg att klockan hoppade ju fram en timme också, räknas det som sovis då ?? En frukost som innehöll allt från kalla köttbullar till flingor och ägg, en Hedda som somnat ute i vagn och barn som kollar film inrullade som korvar i filtar tar jag min kaffe kopp och smusslar i mig en mazarin samtidigt som jag kollar nyheter, bloggar och funderar på om solen ska kika fram idag. Gårdagens tripp till Storklinten får räknas som årets sista för jag hoppas inte på nåt mirakel om 1 m snö och kalla nätter längre. Två backar stängda pga barmark och sockersnö och vatten i resten. Vi hade kul, luktade korvgrill och rödrosiga kinder surrade hela bilresan hem om att vi hade ju kunnat stanna längre. Ramlade in hos The Sinnetts och firade av en söt 2 åring innan vi styrde hemåt och åt rester , duschade och smorde in de solkyssta kinderna som hettade efter en dag ute.

1 kommentar:

  1. Jag har blogg.se, deras app är rätt bra nu. Går skitsmidigt att blogga med mobilen, jag sitter aldrig med datorn nu för tiden. :)

    SvaraRadera