torsdag 27 mars 2014

Sol på nosen, ranunkler och vårkänslor

En promenad till handelsträdgården och barnen fick klappa djur och sen köpte vi ljuva rosa ranunkler och pärlhyacinter, tog in lite vår. Hela veckan har vi ätit mellis ute! Trötta barn på kvällarna, igår hade jag en lite för spännande em då vi gått in efter utelek, sammandragningarna och trycket neråt var hemskt, låg på soffan exakt hela kvällen- så går det när man ignorerar gravidkroppen. Barnen plaskar i varenda pöl, sanden rasslar i hallen och handskarna luktar surt så jag vill kräkas, det droppar om overaller och stöveltorken går varm. Till Påsk kan vi glömma skidor om vi inte tar oss långt upp i fjällen vilket inte känns aktuellt då bb ska vara inom 1 timmes radie tycker jag. Jag vill måla om inne jag vill pynta , jag vill måla möbler, jag vill snöra ut soffan och göra om, boar jag eller är det bara vårpirr? Ska börja med att försöka måla om en lampfot. Och den där underbara himmelsängen till Grys vill jag göra- hus svårt ska de va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar