måndag 31 mars 2014

Förvärkar,tankar, oro och barn som häller ut vatten i sitt rum och springer naken

Igår blev det en tripp till förlossningen, alltför många sammandragningar för att det skulle vara bekvämt, ringde in och fick veta att helst skulle jag vänta till efter 12 eller gå till min vårdcentral på måndag. Stod på mig och vi kom in vid 14, de kördes en kurva men ingen hörde när jag sa att sammandragningarna sitter som ett bälte under magen inte ovanpå så två st registrerades under 35 minuter, bebis levde om och "simmade ur bild" mest hela tiden. Sen fick jag lämna ett urinprov, en läkare kom in kollade livmodertappen, den var intakt, "inga barn föds idag i alla fall men du räkna inte med att gå tiden ut" från v 36 är det ju normalt, här du kan gå ut denna vägen hej då! Där stod jag snopen, gick till bilen och vi styrde hem. Fick fint besök en present som lyste upp kvällen <3 Idag har tankarna malt, neo länge om det kommer en bebis nu. Ringt min egen toppen Bm på MVC och fått lite råd, ringt förlossningen igen under eftermiddan fick veta att mitt urinprov aldrig kollades så ska lämna ett nytt i morgon .. finns ingen anteckning om vad som gjordes eller sades igår i journalen ?! Personen jag pratade med idag sa att sammandragningar/förvärkar utan cervixspåverkan gör man ju ändå inget åt. Nääa men hur vet ni att den är fortsatt opåverkad? Fick så ÄNTLIGEN tiden för det där Noreasamtalet, samma barnmorska som förlöste Heddan, det kan ju vara bra! Den 10 känns som en evighet dit. Oron, det onda gör humör och tålamod kort, vi har bråkat, gråtit och sagt förlåt idag. Jag känner mig usel, men jag gick i taket och sa fula ord när Liv och Gry när jag gick på toa hann hämta backen med leksaks köket och hälla ut vatten på golvet och klä av sig nakna i sitt rum.. Ju sämre jag mår desto värre hyss?? Tankar som mal, oro för harry, letat info om väldigt tidiga barn, hemförlossningar osv. Samtidigt som jag lagat god middag! Tack familjen för att det gick hem idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar