fredag 9 augusti 2013

Kalas förberedelser

Ja vi (jag) har bakat och stått i sen förra veckan, nu är det bara tårtan och chokladbollarna kvar! Fatta hon fyller ett? den här tiden i fjol var det ohyggligt varmt och soligt och jag hade precis blivit utskriven från sjukhuset och 3 dar senare så föddes hon! Den där solen, den som aldrig gråter, den som är cool och så bedårande söt med sina blå blå ögon. Trots den dramatiska starten och det som följde på det så är hon den nöjdaste lilla tösen, det går inte så fort, hon sitter där hon sitter och charmar alla som vill leka :) Kommer aldrig glömma dagen då jag som nu satt vid den här datorn, brudarna sov och Viggo vilade framför en film,jag reste mig och det blev alldels varmt och jag trodde vattnet gått men det var en massa blod,sen hände allt så fort, ringde B, förlossningen och 112 och sen minns jag bara skräcken som hela tiden frös mig till is, magen var stenhård men jag kände att hon rörde sig, lättnaden när vi fick höra fina hjärtljud där inne på akuten, och sedan ovissheten om det skulle bli ett katastrofsnitt eller om de skulle kunna häva blödningen. Vi hade änglavakt den där dagen, och dagarna som följde. Mitt hjärtebarn. Vi älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar