onsdag 21 augusti 2013

Alla måsten

Ja igår var jag trött, så där trött att jag ville bara ringa hämt pizza, strunta i borsta tänderna på barnen, strunta i mediciner, skenor, skor. Ja jag vet att det låter hemskt, men ibland står allt ansvar mig upp i halsen, jag blir lite gråtfärdig, stänger in mig andas djupt och sen fixar jag med alla mediciner, skenor och, skor. Ja jag vet vi har det lindrigt finns många många fler som har det värre. Men att ha barn med allergier ger alltid en viss anspänning, då vi inte helt vet allt han inte tål. Allt ska kollas, medieciner ska ges och nu när han mår fint ja då kan man ju tycka att "äsch idag hoppar vi över " men icke det. Framförallt ska mediciner kommas ihåg när man lämnar huset, på dagis. Grys fot behöver ju sin skena, sina inneskor och sina "hoppskor" som hon säger :) visst har vi slarvat en hel del i sommar hon har mest vart barfota så nu blir det ju ett visst mått av motstånd, och jag förstår att hon har ont. Där är det också så att vi måste hålla koll informera förskolan om och om igen( ny personal, nya vikarier) vi ska ringa boka tider för nya skor och skenor och om jag ska gnälla ännu mer så får vi stå för hennes hjälpmedel?? Skorna 500 kr styck och vi vet ju alla hur fort barnafötter växer i perioder, och det blir ju oftast både innesko och utesko samtidigt. Vi har aldrig fått någon ordentlig förklaring till varför hennes "medicin" kostar och inte innefattas av hälpmedel eller högkostnasskydd,bara att landstinget här har beslutat att det faller utom ramen, men hon kan ju inte vara utan?! vi har inget val. Klart vi gör ALLT för våra kottar, älskar dem mest av allt i hela världen , men det betyder inte att det alltid är en dans på rosor.Älskade barn tvivla aldrig på min kärlek <3 Är det någon som känner igen sig eller är det bara jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar