fredag 2 mars 2012

Rätt eller fel?

Våra barn får tre varningar om det gör något man inte vill att det ska göra (tex hoppa i soffan) sedan lyfter man bort dem från situationen, ber dem tänka över på sitt rum och be om ursäkt när dom kan vara snäll. Nu har grinden kommit tillbaka till vardagsrummet och nu får man inte vara där. Och nu när möjligheten att riva ut soffan och hoppa i den inte längre finns så leks det mer med leksaker och med varandra. Vad tycker ni, är detta rätt väg, sen på kvällen och med oss så får man vara där se film, äta frukt och läsa saga. och så klart sköter man sig så stängs inte grinden alls!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det låter klokt. Alla rum har ju sina "regler" och jag tänker att barnen behöver lära sig hur man beter sig i olika rum.

    SvaraRadera
  2. Det låter ju jättebra, tycker jag! Skönt att slippa tjata med på samma sätt. Du vet, jag har ju hund, och med henne gör vi samma... Jag tycker det är otroligt lika att uppfostra barn ochj träna hund många gånger. Med det inte sagt att barn är som hundar... Bra tycker jag!

    SvaraRadera