fredag 9 mars 2012

Ljumskbråck

Någon som har haft detta och har erfarenhet? Har fått veta av kirurgen att vila är bra men att det inte garanterar att det håller. Likväl som jag kan leva som vanligt och det håller, eller spricker. Brister det så blir det sjukhusvistelse så länge det går utifrån mitt hälsotillstånd. Tankarna snurrar om jag inte vilar så kommer ju skuldkänslorna att äta upp mig om man måste operera innan tiden är inne för den lille. Kommunen låter inte barnen gå upp på heltid på dagis fast jag skulle bli sjukskriven. Vi måste lita på att rektorn och hennes chef bedömer det som skäligt att dom ska få gå före i kön, sen måste det ju även finnas plats på deras avdelningar att gå upp till heltid. Sedan ska vi inte tala om Fk och deras hanlägnningstider..vi kan inte leva utan inkomst tills vi vet om dom godkänner sjukskrivningen? B ska dessutom till Norge på Nato övning på måndag. Jag vill bara gråta. Rädd att nåt ska hända men samtidigt vill jag inte strula till det på hans jobb, fast å andra sidan fick jag ju inte bråcket med vett å vilja. Skönt var även att höra av kirurg att det beror inte på täta graviditeter, man är anatomiskt svag i ljumsken och det hade kunnat komma när jag lyfter tungt eller tränar. Men visst gör ju det ökade buktrycket sitt. Nå dags att baka tårtbotten i morgon smäller det ju!

1 kommentar: