fredag 9 mars 2012

Bryt ihop och kom igen?

Läkaren idag hälsade lågtoch pratade tyst och jag förstod inte vad han sa. Han kan inte ha förstått vad min bm pratat med honom om och han förstod definitivt inte mig. Han sa bara att han måste prata med kirurgen jag träffat i tisdags för han var inge expert på bråck. Jag bröt ihop grät och gick ut därifrån. Han sa att han kände sig hotad av mig ? B försökte förklara vår oro för det ofödda hjärtat om bråcket brister det försökte även jag emellan mina gråt attacker. Men han upprepade bara att han kunde sjukskriva mig 14 dar för att jag mår dåligt sen kan han sjukskiva mig längre om kirurgen tycker att det är en bra väg att gå. Det vi skulle dit för var ett intyg som talade om vad jag lider av, vad som kan hända och att vi därför behöver utökad dagistid för de två äldre. Så bryta ihop och komma igen?

Tårtbotten med nytt recept blev pannkaka, tårtbotten med mitt gamla blev bra.
Grillat till middag i ösregn men gott, men en viss sordin ligger det allt på fredagsmyset.

2 kommentarer:

  1. Jag har tyvärr inte många goda erfarenheter av läkare, som många gånger tycks ha fått sin legitimation i ett cornflakespaket. Din beskrivning känns igen alltför väl. Jag verkligen avskyr sjukvården.

    Så ledsen jag blir för er skull, Petra! Så oroliga ni måste vara för alla möjliga (och omöjliga) delar av den situation som ni befinner er i! Ni finns i våra tankar varje dag och vi önskar er bara gott!

    All vår styra och kärlek får ni! <3

    SvaraRadera
  2. Stor kram till dig!

    men hallå?! Har jag missat något enormt här när jag fött barn??! Väntar ni en liten till?

    //Militärmamman

    SvaraRadera