onsdag 2 mars 2011

Moderskeppet vaggar vidare och den otroliga törsten

En fin vän påminnde mig igår med orden "bebis kommer när bebis är klar"! Så klart är det ju så :) och jag får skylla mig lite själv som ställt in mig på en tidig en även denna gång, men jag lyssnade när läkaren sa att 90 % får även 3 barnet tidigt. Men moderskeppet vaggar vidare och ärtan verkar gosa på där inne! Denna väntan är ju samtidigt spännande och rolig!!

En otrolig törst har infunnit sig sedan ett par dagar och det går inte att släcka den?? Vad göra, någon som har haft samma symptom/problem under graviditeten?

1 kommentar:

  1. Petra, som jag skrev är kommentaren "bebis kommer när den är mogen" VERKLIGEN en sanning med modifikation. Jag fick höra den kommentaren många gånger under graviditeten med Elsa och jag skakar bara på huvudet åt orden. I många böcker, som jag har läst, står det ju att bebis själv bestämmer när den vill komma. Detta kan jag tro stämmer bättre, men att bebis kommer när den är redo - nej, tänker jag. Det finns ju bebisar som bestämmer sig för att födas på tok för tidigt. Senast jag hörde en förlossningsberättelse kom bebis i vecka 23 - den kommer alltså inte när den är redo.

    Din läkare gjorde inte dig gott genom att säga så till dig, för vi vet ju aldrig när bebis kommer - oavsett hur det har sett ut tidigare. Själv tror jag att jag går 41 veckor den här gången med, men det är ju samtidigt bara vad jag förväntar mig av en graviditet, eftersom det såg ut så med Elsa. Min lilla bebis kanske bestämmer sig för att komma i vecka 37. Vem vet?

    Jag önskar så att du slapp dina onda förvärkar!!

    Var rädd om dig!
    Kram, Marie

    SvaraRadera