måndag 3 maj 2010

Måndag början på 11 dygn utan mannen i huset

Han är på övning i Skåne med omnejd. Får se hur detta slutar.. nej nu ska jag vara optimistisk! idag är det fint väder!

Att sluta amma är också en resa, en hormonell bergochdalbana. När man står där kl halv 3 på natten och kokar välling och buffar till sömns ja då vill jag så gärna bara lyfta upp henne lägga henne i sängen vid bröstet och somna om. Men jag vet nu att vi behöver sluta för min skull. Mat finns i överflöd men jag äts upp av henne, konstant hungrig och trött. Hon gillar välling och sover 4 timmar efter en flaska så visst är det skönt. Men det är väldigt delat. Men i torsdags vaknade jag som sagt med känlsan att nu, nu är det dags å då är det bara köra! Får pumpa ur då det gör alldeles för ont.

Vår lilla matvägrare verkar kanske på bättringsvägen! Idag springer han runt här i en drakdress med tillhörande luva så cool! och söt!

Idag måste pollenspruta ringas och fås recept på, klaga på klippningen (aldrig kul..) och ett samtal till bvc. Får se om jag kommer ihåg allt ;)

4 kommentarer:

  1. Det finns ju tabletter att ta när man vill att mjölken ska sina. har du provat?

    SvaraRadera
  2. nope, vart får man dem? gärna känner mig som en kossa !!!

    SvaraRadera
  3. jag antar att man ber sin doktor om dom. vet inte. har inte kommit så långt att det är aktuellt än. =)

    SvaraRadera