lördag 29 maj 2010

Hur många tårar kan det finnas i ett mammahjärta?

Jag grinar för att amningen är slut för denna gång , för att det kanske var sista.. jag grinar samtidigt av lättnaden av att få sova i alla fall 4 timmar. Jag grinar och skrattar av igenkänning när Charlotte i nya sex and the city filmen tillslut med lite cosmopolitan i kroppen berättar att hon stänger in sig ( visas även på bioduken) i skafferiet å grinar för att ena dottern skriker dygnet runt och den äldre kladdar ner hennes vintage dior kjol.. okej det senare har jag väl inga problem med för det finns inga såna kjolar här men nog har väl ett och annat kärt plagg fått sätta livet till även hos oss. Hon känner sig som en dålig mamma för att hon njuter av att få sova på hotell SJÄLV, och det konstateras HUR ORKAR ALLA DE SOM INTE HAR EN NANNY?? hur mycket tårar kan det finnas i ett mammahjärta? Både lyckliga och ledsna.

1 kommentar:

  1. Åh, jag känner igen det där avslutet som kan vara känslosamt. Usch, jag blir nästan tårögd bara jag tänker på att det var sista gången lilla varma go Linnea låg och ammades....

    Tack för komplimangen om Odd Molly Klänningen, linnea har hunnit bli över året så hin kräks inte mer, hon gjorde faktiskt inte det alls under bebistiden, så jag är lyckligt lottad!

    KRAM

    SvaraRadera