måndag 17 maj 2010

Hur länge?

Och hur mycket ska ett lite barn få gå ner sig? Igg har inte fått behålla mat sen i onsdags em. Och han har ju inget hull att ta i från om man säger så.. Det har varit flera svängar på jour och akut denna långhelg. Mammahjärtat är oroat och stressat. Man menar på att han är ju så pigg därför ingen fara. Men nu inne på sjätte dagen så orkar inte Igg vara pigg längre. Men han är ju inte sjuk säger de...magen har bara inte återhämatat sig. Men hur ska man kunna orka bli frisk om man inte får behålla 10 makaroner och smörgås rån i mer än 4 timmar??? " Ge honom kokt fisk, ris, morotssoppa" Jo tjena att få i en liten man med egen vilja det..Du och jag kan ju förstå att jag måste äta detta för att bli frisk och så äter vi trots att det är äckligt men så funkar ju inte småbarn. Nu väntar jag samtal från barnmottagningen.

1 kommentar:

  1. ett tips är att ge honom proviva.
    dricker mina ur pip mugg när de är konstiga i magen och de brukar faktiskt hjälpa väldigt bra!
    finns ju många olika smaker, mina gíllar den med mango.
    hoppas der blir bättre!

    SvaraRadera