fredag 4 december 2009

Ett litet ihop-bryt kom igår, tröttheten börjar ta ut sin rätt och jag gick i taket över att tröskeln in till vardagsrummet inte ser ut som jag vill, och hur B än försökte flytta om kablar och annat så blev det bara värre. Jag var nog väldigt otrevlig..tur att DU förstår att det är inte dig och det är definitivt inte tröskeln som är problemet. Problemet är bristen på sömn, det som till slut kan driva en över gränsen. Känner att en nåt hemskt kan hända snart om jag inte får sova. Det är tur jag inte får köra bil (inget körkort) får jag hade varit en samhällsfara ute på vägarna. Känner att orken finns inte, på dagarna biter jag ihop och hoppas på det bästa, jag kan inte tillåta mig att känna efter för då skulle jag gå under och inte orka mer. Alla säger vila när barnen vilar, men mina barn vilar inte samtidigt. Gör era det? Får aldrig äta i lugn och ro, kastar i mig maten/fika/en frukt när jag hinner under dan (det gör INTE under för figuren eller magen). Vill inte klaga eller gnälla, vet att B gör allt han kan för att underlätta men han har ju sitt jobb. Jag vet at jag kommer se tillbaka på detta, och ha glömt hur tungt det var. Men idag, just nu går det inte att glömma.

5 kommentarer:

  1. jag tycker så synd om dig ska du veta!
    jag har ju haft min äldsta hos dagmamma och det är nog anledningen till att jag har orkat.

    hade aldrig klarat det utan de 5 timmarna per dag vi får ha barnen hos dagmamma när man är fl.

    det är inget alternativ ni funderat på att viggo kan börja lite smått på dagis?

    jag har till och från dåligt samvete att våran dotter inte får vara hemme med mig och lill tjejen men samtidigt har hon det bra mycker roligare och blir stimulerad där när hon får leka med andra barn.
    plus att jag får tid att bara ägna mig åt lill tjejen för de dåliga samvete får man ju oxå att nr2 inte får lika mycket som nr1 fick.

    jag har faktiskt fått lill tjejen att sova sin längre sovtid på dagen samtidigt som storasyster och det är ju kanon om man kan få till det så.

    det jag vet att jag gjorde mycket när lill tjejen var bara några veckor var att vi var ute mycket (hon gillade att ligga i vagnen) så stora tjejen fick leka av sig. men vi hade ju sommar då och nu är det vinter så det är ju inte lika "enkelt" att ta sig ut.

    men fortfarande bryter man ihop om de både har en "testa" mamman dag. man vill bara skrika och gråta och försvinna härifrån men det går ju fort över som tur är.

    /anna

    SvaraRadera
  2. tanken har funnits att viggo ska få gå på dagis men han får bara 3 timmar mellan 8-11 5 dar i veckan. Jag känner inte att jag hinner stressa i väg så vi är på dagis kl 8, hinner inte hem innan han ska hämtas. det hade vart en dröm om han fått gå 5 timmar 3 dar typ mellan 9-14. Men tanken är väl dagis nästa höst.

    vi försöker ta oss ut varje dag, mblir mycket promenad viggo gillar åka vagn ibland vilar han. Öppna förskolan hälsar vi också på.

    de där ständiga samvetet...kommer nog i samma veva som man blir gravid

    SvaraRadera
  3. jo det var syster min i tidningen, de ar inte sa glada med kommunen. Kommunen har hanterat det valdigt illa maste jag saga. Ringde upp henne och sa att "du far ingen tomt, du kommer aldrig att fa en tomt", motsager sina egna sk regler med det uttalandet tom. Sen att de gladeligen tagit hennes pengar under alla dessa ar men sen sager att hon aldrig haft mojligheten att fa en tomt ar ju det ocksa lite knappt. Vi sokte tomt dar ocksa men fick ingen. Hade syster fatt en tomt hade vi kanske kunnat kopa eller hyra fran dem...

    SvaraRadera
  4. Vad sjukt.. måste man betala för tomtkön?? I så fall ska hon ju ha sina pengar tillbaka. Ocj som sagt tänk om de vill vara särbos..kommunen i ett nötskal..suck

    SvaraRadera
  5. men vilka dummar tider! ni får inte ens några alternativ att välja emellan?
    då förstår jag verkligen att du har viggo hemma.
    är ju mer besvär än avlastning att lämna honom i tre timmar.
    här får vi ha lea 5 timmar om dan 5 dar i veckan.
    är sjukt att de ska skilja så mycker beroende på vilken kommun man bor i.
    ja du, det dåliga samvete gnager inom en hela tiden.
    men jag tycker det har blivit mindre och mindre ju större agnes blivit. nu är hon ju sås tor att hon är med hela tiden så nu gör man ju saker tillsammans istället.
    men det blir ju inte lika mycket mys med nr2 som det var med nr1.
    funkar det bra annars då med viggo och liv? har blivit svartsjuk än?

    SvaraRadera