måndag 13 juni 2016

Att ha andats storstads luft

Jag tog Liv, Vide och väskan och flög till kusinvitaminerna i Stora Staden. Oj så jag kan sakna utbudet av museer, slott och kyrkor, jag vill bara grotta ner mig på Fotografiska, Naturhistoriska och Kulturhuset- men med barn så kan man ju inte bara göra museer så denna gång fick det blir slottet med vaktparad och musik kår tyvärr ingen titt i Stor kyrkan men en tur på Medeltids museet. Tänk att vi faktiskt VET hur dom levde, hur dom såg ut, hur deras skor och kläder såg ut och hur de begravde sina döda. Vi kan med skärvor ur deras liv återskapa en svunnen tid- det är mäktigt och ger en perspektiv. Skulle kunna läsa kulturhistoria bara för skoj skull! Vi har sovit för lite, sena kvällar, många kilometrar i benen, fika i magarna och en underbar kakbuffe på ett stenungsbageri. Lite shopping och en massa lek. Vide har mest sovit, skrattat och haft lite magknip mellan varven. Liv och jag fick det där andningshålet som jag tror vi behövde och jag hade kunnat stanna borta längre. men nog var det skönt att få dunets goa armar om halsen och pussa på maken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar