onsdag 20 januari 2016

Köldens grepp

Vaknade till endast 24 minus men nu när klockan närmar sig åtta på kvällen har termometern klivit ner till 31 minus. Kaninerna har frost i morrhåren och äter som aldrig förr. Jag fick barnvakt en stund på fm men inte orkade jag göra det jag skulle och minnet är ju inte det bästa men lite blev gjort och sen fikade vi temlor! Barnen fryser, Liv köpte jag tunna ullvantar så hon ska slippa ha så ont i händerna. Att ha reumatism i denna kyla är inte lätt. Vetenalle ska också inhandlas. Blev ett akutbesök med onda öron för Idun och i morgonbitti ska vi infinna oss hastigt och inte lustigt men ni hajjar på ÖHN på sjukhuset- Bara vänta och se vad som väntar, eventuellt ny op. Tror jag tar en macka och en kopp varm choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar