lördag 30 januari 2016

Det blev lördag

Värmen kom och barnen har lekt ute i snöhögen som växte under natten! Kaninerna har fått komma ut och leka dom också. Gry och jag åkte in till stan för att justera glasögonen och köpa alvedon, lite lördagsgodis följde också med. Sedan stod firande av 3 och femåring på agendan så vi packade in oss i bilen. När vi sedan kom hem gapade både barn och vuxna på varandra mer än vanligt så vi fick sätta oss ner vid bordet alla, lugna oss be om ursäkt och prata om vad det är som händer. Känns som vi fastnat i tjat, gnat skriker du så skriker jag fällan. Barnen har många kloka tankar och vi vuxna fick fundera vi med. Så nu har vi kommit fram till en dag då plattan får användas, utelek går före. Ingen ska skrika varken vuxna eller barn, man ska lyssna på varandra när någon pratar och så lite mera. Brukar få barnen att tänka till en extra gång även oss vuxna. Jag känner väl att mitt tålamod är inte på topp just nu, jag märker kroppens behov av att avskärma sig lite, få landa, få ro, något stort närmar sig med stormsteg. Säkert så att barnen känner av det samma. En viss oro har slagit klorna i mig, nervös för allt som komma skall, att inte hinna, att inte Björn är nära. Vill helst att han är här hemma hela tiden- det ger mig lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar