söndag 5 april 2015

Vi har varit ute, solen värmer när den får en chans bakom mulna skyar. Viggo täljer doftpinnar av sälg som han sätter i glasburkar inne, månne en inredare jag närt vid min barm! " de doftar så gott och sprider sin lukt " Vi städar och kör en tvätt mellan varven. Godis, god mat och jag ska nog göra en västerbottenspaj till middag. Gry vill ha en cross, de har körts både skoter och cross. Barnen leker så bra, ålders skillnad gör ingenting det är så skönt :) Farfarn är firad, ute kvittrar fåglarna från alla håll, hörde knarrandet av en hackspett när jag gick min runda för att söva Idun efter frukost. Men det mäktigaste av allt, vi fick se en havsörn både på fredag och lördag. Man känner riktigt hur luften stannar till, detta mäktiga djur, vars vingslag skapar eko långt efter att den försvunnit ur vårt synfält. Viggo var eld och lågor och efteråt tittade vi på bilder av örnar och läste om dem, tänk vad bra med internet ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar