torsdag 19 mars 2015

När tröttheten väller in som tung dimma

Så var dessa 12 dagar över, jag slappnar av och tröttheten bara rullar in som en grå massa och lägger sig tung över mina sinnen. Att få dela ansvaret, att kunna stänga av och veta att någon annan kan ta bajsblöjan, ropet om hjälp. Att jag inte alltid måste vara på alerten och få tugga maten och svälja innan jag måste studsa upp för att hjälpa någon- det gör mig så in i norden trött. Som att all samlad trötthet bara knockar mig. Ute idag är vädret alldeles utmärkt för en vilsam dag, det är grått och slaskigt. Städet får vänta en stund tror inte dammet flyttar sig men för en med städmani så är det stort att ligga här under filten när dunet sover <3 men jag måste för att behålla vett och sans. Sömn- ingen kan leva utan. Inte ens den där bebisen som nattsuddar. Vad gör ni denna gråa torsdag? en bukett orangeröda krispiga tulpaner är en färgklick att vila ögonen på och jag kan nästan känna lukten av det där gröna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar