tisdag 22 april 2014

Städ, sol, grillning och första mjukglassen!

Lite damm fick torkas, jaja jag ska ta det lugnt och ja min make fick göra det mesta men jag har svåårt att släppa kontrollen . Ja jag behöver hjälp. Grillning till lunch och sen var det olivens kör som sjöng i kyrkan. Sura miner när vi skulle hem och kompisen ville gärna att hon skulle följa med dem så det fick hon. Vi andra drog in till stan i bara kofta och kunde sitta ute och äta årets första MJUKGLASS! Några koppar kaffe senare hos en vän hämtades en sur dotter, middag åts i all hast och sen drog pappan med sonen till stallet för lektion. Vi andra softade i soffan och såg Frost! Bra film ! en efter en somnade döttrarna och hon som är i mitten agerade förste vattentorkare när jag duschade, visserligen med mitt nytvättade badlakan men vad gör man inte för att få tvätta håret i fred ;) Idag blåser det storm ute, sol förvisso men inte alls så varmt. Det är vardag igen tvättmaskinen snurrar, jag har beställt kaffe och solskydd och just ja NU kan man låsa dörren till vår toalett! Inte bara med nyckel längre utan med ett vanligt lås, DET NI! Jag älgade in på Biltema i helgen och köpte ett låsvred för nu fick jag nog av fladdrande dörrar. Bara nästan sex år tog det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar