tisdag 8 april 2014

Sjukhusdag och v 32

Alla fyra kids på "besiktning" på barnmottagningen. Viggos mediciner och allergier genomgångna, olivens mage och vad hon äter gicks igenom. Grys växtvärk/fot det skulle läkaren samköra med vår ortoped. Och så Heddans eksem och trånga luftvägar. Vi åkte hem med nya recept, lite nya råd och direktiv och en snabb visit hos en dietist. Lite lek på lekterapin så klart! Sen hamnade vi i Hampis en stund, den här mamman fick kaffe och sen sova en stund på soffan när vi kom hem såå SKÖNT! Det var ju ladda inför kör och ridning som gällde, middag på kören så det var skönt. Runt oss föds bebisar och jag inser att det är 62 dagar till BF för "harry". Det mesta är fixat, lite funderar man ju på barnvakt osv. Hur och när ska det starta? Ska moderkakan sitta fast denna gång? Kommer allt gå bra? Hur är läget då jo bra lågt blodtryck, jättebra järnvärde på 147! bra socker och vikt på 62,8 kg, mage precis på normalkurvan, fina hjärtljud, mycket rörelse där i magen <3 Sömnen har blivit sämre man måste ju kissa, gör ont att vända sig, ont i händer och fötter. Magen har växt uppåt och äta vill jag göra hela tiden för man kan ju inte äta så mycket åt gången så är man tokmätt och mår illa. Kaffet smakar illa på morgonen igen och te ger mig halsbränna IGEN. Men jag njuter också av det där lilla livet som petar på mig från insidan hur häftigt är det inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar