fredag 15 mars 2013

Sol ute och solbullar inne!

Ja i morse vaknade den där 2 åringen och var alldeles rosig om kinderna, mammaradarn blinkade och visst hade hon feber- hög sådan. Kl halv nio satt de två minsta nerbäddade i vagnen och vi gick mot Ica som har alvdeon. Kom så klart hem utan alvedon och utan plommunpure, men hittade några suppar i medecinskåpet. Hon har mest suttit i min famn idag eller sovit. Vi andra roade oss med att baka bullar då syrrorna sov :) All barn gillade köttgrytan till middag även Hedvig svaret stavades nog myyyycket smör ;) Min envisa huvudvärk som hängt med sen strax efter lunch gör nog att det blir en filt i soffan när barnen somnat. Hur funderar ni angående nappflaskor? Glas eller plast? Jag försäker tänka paraben fritt osv men samtidigt vill jag att flaskan och nappar till den ska finnas på närmsta affär för vips är den glömd eller så är en napp trasig och då har man ju aldrig någon hemma.

3 kommentarer:

  1. Jag använder lifefactorys stora glasflaskor, går att använda flera nappar till dom, som finns i vanliga mataffärer.

    SvaraRadera
  2. Oj vet inte vad modellen heter, kan vara regular? Har använt Esskas nappar, ganska små, runda iaf.

    SvaraRadera