torsdag 28 mars 2013

Påskhandling och påsksnuva

Bihålorna värker och jag känner sömnbristen eka i kroppen,men jag är ändå glad idag för idag börjar påskledigheten kl 14! Igårkväll var jag och barnen bortbjudna på middag , skönt när pappan jobbar och något vi inte är bortskämda med. Har tonvis med rentvätt att ta hand om och städa ska vi också hinna under ledigheten. Har letat fram galonisar åt barnen, nu börjar slasket på eftermiddagarna. Påskriset fick mer fjädrar igår av snälla grannen som hört att Viggo gärna ville ha blåa! Läser den onda badankan och suckar för mig själv är det ännu EN sak jag ska behöva oroa mig för? Eller det är ju tusen.. När räcker det? När duger jag som den mamma jag är? Som inte ids handla ekologiskt hela tiden, städa ekologiskt med linoljesåpa, rensa ut all plast osv? För nog är det mycket "måsten" som vi tror att vi bör leva upp till för att duga som människor. Jag tar rådet som stod i boken, börja med det lilla som känns bra för er,alla kan inte göra allt men alla kan göra något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar