onsdag 16 januari 2013

Det lilla livet

Ja tänk så fort det kan ändras, kramar min kottar extra mycket ikväll. Och tack för att det gick bra M <3. Hedvig har skrikit och gråtit hela natten tillslut trodde jag verkligen att det var en blindtarm eller tarmvred för ögonen "försvann" och hon var svettig av all gråt. Inte ens vagnen har funkat idag och örat är ömt och tänderna kliar men kan även vara magen som spökar då hon sparkar och inte alls är särskilt nöjd och glad. Vart är min goa bäbbi? Jag är trött, men glad blev jag då alla åt kycklingen med god aptit förutom Gry som bara åt ris.. Enkelt så det förslår var det också! Kycklingfileer som jag rullade i olja och sen i salt, peppar och krossade cornflakes å skjuts in i ugn! Mums! Oliven ritar huvudfotingar, familjeporträtt och gubbar, mammahjärtat svämmar över av stolthet! Och Gry hon knallar på och lyckas med kissa på pottan då och då eller bajs på toan! Finns mycket i det lilla livet som är helt fantastiskt egentligen.

1 kommentar:

  1. Tack Petra! <3

    Och gällande Hedvig: jag har hur många tips som helst efter mina två små magbarn! <3 Bara fråga om du behöver och vill!

    SvaraRadera