torsdag 23 augusti 2012

Utskrivning och en härlig bvc sköterska!

Ja nu är vi hemma, det är skönt. I natt har Hedvig haft matmaraton :) trött mamma men så är det ju hon ska ha igång den mat hon vill ha. Oroade mig ju för dagens vägning, men fina barnmorskan var lugn, sa att det är ju en annan våg, vikten går uppåt men sakta, hon gick upp 40 g när hon ammat lite för hon var inte så hungrig, hon är pigg. Sedan sa hon även att man säger att dom här små har en månad på sig att nå födelsevikten. Sköna ord att höra, men jag kan inte låta bli att känna den där taggen, fröet av oro på min egen förmåga som mamma som nu har såtts efter allt " tyckande" av olika människor på bb och avd 56. Ska skynda mig att säga att vi även träffat helt underbar personal på båda ställena och er tackar vi och Hedvig för all hjälp när hon kom till världen och när hon sedan flyttades till andra sidan. Matande har fortsatt och hon vill gärna bara sova på mitt bröst. Sjalbarn? Dagen fortsatte ju med en bil som inte ville som vi ville och var utan batteri,tvätten har snurrat och fina vänner har grattat både Hedvig och Viggo. Killen fick en mugg med Emil på och han sken som en sol" En egen kaffekopp! Nu snusar fyran bredvid mig i soffan, B har åkt till Bror Jonas för att hjälpa med nåt internet i nya lägenheten som inte ville funka. Lite godis en kopp te kanske en macka? Sov gott!

1 kommentar:

  1. Hærligt att ni ær hemma! Stor kram till hela familjen. det dær fixade ni bra :)

    SvaraRadera