måndag 6 augusti 2012

Natten har varit lugn

Har under helgen fått vara hemma på dagarna med order om vila. Gry får jag lyfta men thats it. Ren terapi för en städgalning som jag ;) Inget blod på flera dar, bebis mår fint. Det är väl vi som familj som mår lite rackligt. Oron som inte vill släppa sitt tag om vare sig mig, B eller barnen. Liv stod surmulen i hallen hos mormor och mumlade nåt om att nu får faktiskt den där bäbisen komma. Hon förstår inte allt, är orolig och blir lite avig och testande mot mig. Viggo däremot frågar massor, leker doktor med dockan och vill ju sova med mig. Släpper mig inte ur sikte. Gry då, solen, hon är nöjd när alla är hemma <3 Nu får ju bebis komma om den vill så att ligga still för att fördröja förlossning handlar det inte om längre även om det gärna får ta till i helgen. Men blödningar vill vi ju inte ha några fler. Tankarna att nåt är fel med lill-zlatan vill inte riktigt släppa taget.. Så mycket tid att tänka här på salen. De flesta läkare och barnmorskor är toppen. Men ibland vill jag bara skrika LÄS JOURNALEN innan du börjar bestämma vad jag får och inte får, vad jag är här för och vad som har hänt under veckan. Nu inväntar jag morgonronden som förhoppningsvis kommer innan lunch.

1 kommentar:

  1. Tack för uppdatering! <3 Du/ni finns i tankar och böner! <3

    SvaraRadera