onsdag 22 februari 2012

Gnälligt

Igår pep dom och gnällde så fort den ena tog eller ens kom i närheten av den andra. Lite gladare tongångar en stund på em men så blev det soffmys med ett barn på varje sida när Liv hade ramlat ner för källartrappen..Gry tog sig en powervila just då. I morse var det lite likadant så jag undrar om influensan eller magsjukan är på väg att göra intåg i vårt hem igen för denna säsong? Jag tycker då att den kan hoppa över oss men sån tur har vi väl inte!

Liv har två kvällar i rad vart som en studsboll vid nattning och tillslut kommit och nästan obemärkt krupit ner under min filt i soffan och nära, nära har hon legat alldeles stilla som för att jag inte ska upptäcka henne och sen har vi somnat. Mysigt! för jag måste erkänna att jag saknat denna pappaälskare som valt bort mig till förmån för B. Men att nattningarna drar ut så här på tiden är ju inget som gör oss piggare direkt.

Skönt att ha fått sol i ansiktet dessa två dagar hoppas det fortsätter!

1 kommentar:

  1. Låter jättemysigt med att hon kryper nära dig så. Måste kännas extra om hon nu valt pappa före ett tag. Åh!!
    Håller tummarna att ni slipper kräksjuka och annat otäckt!

    SvaraRadera