måndag 28 november 2011

säger bara måndag

micron brann upp lagom till lunchen skulle serveras. Sen när vi bestämt lekdejt inne i stan så upptäcktes ÄNNU EN PUNKTERING GAHHHH, ringde man ute i skogen och skrek och grinade, alla barnen bråkade och var trötta, oliven sa sluta vara arg och skrika mamma. Då grinade jag lite till för att jag är en dålig mamma. SÅ andades vi ut två tjejjer somnade, prinsen och jag åt apelsin och lekdejten kunde flyttas över till oss. Sedan blev det bilfärd till Barnens hus då mannen kom hem och fick det nya hjulet men nu måste ju ett nytt vänster hjul också beställas. Tydligen ett vanligt fel på UJ Dou - fälgen blir oval och klämmer slängen mellan däck och fälg och däcket slits sönder. Säljaren sa precis som vi, plast är inget bra material i en hjulfälg som ska hålla för en del slitage.

3 kommentarer:

  1. Vad drygt!! Sänder styrkekramar till dig! Varför ska sånthär alltid bara hända när man är ensam? (Eller är man ensam för ofta när man kan säga så?)

    SvaraRadera
  2. Men jisses... du och din vagn. Nu blir jag ju inte mer sugen på en duo om vi säger så (eller duetten för den delen).
    Tur att imorgon är tisdag och det är en bättre dag (för dig i alla fall - för mig är det alltid veckans lågmärke).

    SvaraRadera
  3. Usch så trist! (Du är söt du Petra)
    Vår syskonvagn, BabyTravel, är bra på väldigt många sätt. En sådan kan jag kanske tipsa någon om? Den är bara lite besvärlig att fälla ihop och så sitter varukorgen dåligt till, men annars en bra vagn och stabil vagn.

    SvaraRadera