onsdag 2 november 2011

8 månaderskoll och tjejjdag

Oliven fick vara hemma med mig idag, så vi alla 3 tjejjer tog en fika på stan innan BVC. Vikt och längd togs på båda brudarna och dom är precis som dom ska. En KBT terapeut har rådfrågats om olivens störda nattsömn och hon menade på att det liv vi lever är omänskligt, men att det går för att man måste. Och att hon kunde inte hjälpa oss. Om vi ser det krasst, där vi är idag och sen ser hur utvecklingen tett sig dom här 2 åren så kanske vi sover en hel natt när hon är 4.. DET låter ju deprimerande så jag försöker tänka att det kanske vänder snart!

Med två sovande tjejjor i vagnen hann jag med ett fika med fru Sinnett - ALLTID lika trevligt!

Gry hon reser sig nu mot möbler och leksaker, upp ner upp ner, bra lårträning ;)

3 kommentarer:

  1. Oj? Vid 4 års ålder? Jag hade lagt mig ner och gråtit.. ;)
    Men jag hade inte förstått att det var SÅ illa med hennes sömn.. :(

    SvaraRadera
  2. Så tråkig inställning av en terapeut, tycker jag. Hennes uppgift i det hela kunde ju vara att hjälpa er att se och möta Livs behov i vardagen, vilket på sikt kanske kunde förbättra hennes nätter (och därmed hela familjens nätter).

    Vem hjälper hennes dom över er sömn (jag menar: 4 år! Herre Gud!)? Hur tänker hon att ni ska ta er vidare med en sådan bedömning av er situation?

    Här i Småland börjar irritationen puttra. Heja er, Petra! Er situation med sömnen är verkligen svår och det är all beundran att ni bara står på benen. Var rädda om er!

    SvaraRadera
  3. Petra, jag kan bara föreställa mig hur trötta ni måste vara och jag förstår att det även måste skapa smågnabb på hemmafronten, så blir det ju när sömnbristen är tusenfalt. Terapeuten borde skämmas i sin yrkesroll för sina ord om lilla Liv och er sömnsituation!
    Kramar till dig och hela familjen! <3

    SvaraRadera