måndag 23 maj 2011

Pollen, huvudvärken och kanske nacken?

Kanske en kombo av alla 3 har nu gett mig huvudvärk i dagarna 10, i dag så illa att jag grinandes fick ringa maken och be om skjuts hem från öppna förskolan. Ingen glad mamma för tillfället. Läkare på vård c inte övertygad om att det är bihåleinflamation utan vill avvakta längre. Fick citodon utskrivet men fick ingen klarhet i om man kan äta som ammande, ibland undrar jag om vi fick de sämre läkarna här i Norra landsändan ( det finns undantag vi har träffat fantastiska läkare också! bara lite trött och less för tillfället)

3 kommentarer:

  1. Usch, det låter verkligen jobbigt med huvudvärk! Jag har själv en märklig huvudvärk som sitter i 3-4 dagar varje vecka och det blir verkligen tungt. Jag hoppas att din huvudvärk släpper snart!

    Jag har bara tagit Citodon vid ett enda tillfälle och det var för flera år sedan. Den tog inte bort värken men gjorde mig alldeles matt på ett väldigt obehagligt sätt, så jag vågade inte ta den mer. Men man reagerar ju olika på medicin, så jag hoppas att den kan vara något för dig och att lilla Gry slipper att bli påverkad!

    Där vi bor är det också brist på BRA läkare. Det gör att det känns väldigt otryggt att söka vård. Inte minst när det gäller småfolket.

    (Du kanske behöver massage - med tanke på nacken? Jag har numret till en kanonbra tjej i Boden som både masserar och trycker ryggen på "rätt" plats, så som jag uttrycker det. Henne saknar jag!)

    Jag hoppas att du mår bättre snart!

    SvaraRadera
  2. Tack fina M! Jo man drar sig nästan för att be om hjälp då man inte vet om man kan lita på svaret man får. Du får gärna maila hennes nr!

    Vågade mig på att ta en till natten och har fått sova bättre. Gry har jag tack och lov inte märkt något på men den där känslan du beskiver den märker jag av nu på morgonen. Jag hoppas detta blir en huvudvärksfri dag.

    SvaraRadera
  3. Jag smsar hennes nummer! :)

    I vår kommun är det med en klump i magen som jag besöker sjukvården med Elsa, då vi aldrig vet vad de missar. Som tur är har vi ju en barnläkare på sjukhuset i Västervik knuten till oss, efter de första månadernas kolik och jag vill åtminstone tro och hoppas, att det skulle vara enklare att få hjälp av henne om något verkligen blev aktuellt. Men hon är många, många mil bort.

    Skönt att du har fått sova och jag håller tummarna både för att det blir en huvudvärksfri dag och att Gry inte visar några tecken från medicinen!

    SvaraRadera