lördag 14 maj 2011

Hela dagen ute i solen!

Ja med avbrott för lunch och vila! Oliven gav upp kl 15 då bar inte småbenen längre. Jag och Gry hann ner en tur på trägårn,blev fina pioner på köksbordet och sen lite bra tips och ideer ikväll kommer skissblocket fram då ska det planeras exakt vad och vart!

Dagar som denna då det doftar jord, gräs och mylla då blundar jag å tänker. Tänker att jag sitter där i traktorn och harvar min åker, matar kossor i gryningen, mjölkar. Barnen springer in och ut i laggårn, hästar kanske en gris och lamm. Bor det en bondmora i mig ?? :)

2 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig dröm! Stadsmänniskan i mig vill något annat, suget efter böcker, universitet, stadsbruset lockar och drar ofta i mig ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja gärna vill man ha det bästa av båda världarna!

    SvaraRadera