fredag 12 mars 2010

En morgon då jag bara ville dra täcket över näsan och blunda.. Händerna värker, länge sedan jag hade så här ont. Vaknat med huvudvärk hela denna vecka men det beror nog på att jag ammar Otroligt mycket nu på kvällar och nätter, tror damen i fråga har en växtperiod.. men jag känner mig så låst, från ca 20.00 till vi går och lägger oss ammar jag och jag fortsätter i sängen..

Sängen ja den är ju ett eget kapitel kunde jag så hade den just nu legat ute och lyst upp gården med sitt eldsken.. morr

Undrar fortfarande om spikmatta är nåt för mig??

Tror jag egentligen är född till att vara överklass (läs detta med ironi ;) ) jag mår bäst när jag får sova på lakan med 400 trådar och i egyptisk bomull, jag behöver också manikyr, pedikyr och hotellfrukost varje dag, jag behöver få håret fixat och uppsatt till en vanlig middag med familjen, jag vill kunna säga att idag tar vi Sthml över dagen,varför stanna där vi tar Milano över dagen! Barnen har nannys, mannys och egen fröken, när vi ska på bvc tar vi cahuffören Rolls Roycen,vi bjuder Öppnis på tårtor varje fredag,jag behöver aldrig damma eller laga mat.

Visst låter det härligt! Men så undrar jag också vad jag skulle fylla mina dar med? Skulle man inte efter ett år eller så bli galen på att aldrig gör annat än ta hand om sig själv? Aldrig laga fredgsmys, aldrig känna hur gott tvätten doftar när man tar in den en sommardag,aldrig mata mina egna barn. Tror inte vi mår bra när vi lever enbart för oss själva, vi behöver känna oss behövda, att vi gör skillnad och att vi gjort något bra! Men nån gång då och då är vi alla värda att leva överklass liv! Skämma bort oss för att orka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar