söndag 7 augusti 2016

Som en käftsmäll

Jag har anat, vi har sett och vi har frågat. Men nu står vi här ändå med en liten kille som har PEVA/klumpfot och som ännu inte fått börja sin behandling. Trots att det är ärftligt och hans syster hade det ordentligt på båda fötterna. När vi anmälde deras miss med Grynet bedyrades det att man nu infört nya rutiner och att ortoped skulle titta på alla barn innan hemgång från bb om man misstänkte PEVA. men inte det...vad är oddsen att man missar två barn och dessutom i samma familj !? Jag har gråtit, jag har varit arg och nu är jag mest trött, leds och uppgiven. Lilla fina videungen, så ovetandes om vad som väntar. Och det som smärtar mest är att mest troligt har hans vårdtid förlängts och han får börja nu, nu när han vill sprattla och åla och krypa. Och ingen kan svara på om detta med att man missat det har som helst effekter på behandling och resultat. Och vem ska orka kriga om inte vi orkar, när jag inte orkar vem orkar då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar