söndag 14 augusti 2016

Höst i mitt bröst

Nu är den här, den rullade in, under en natt kom hon- hösten. Hon fyller mitt bröst och mina lungor med en klarare luft. Det är lätt att andas. Det är kallt på morgonen och daggen ligger tung som en våt matta över allting.En del björkar har redan bytt färg, till en rostbrun nyans av grönt. Vi har tänt ljus på kvällen och jag känner att en kopp te kan vara riktigt gott innan sängen ropar. Iduns nätter är sämre igen och vi försöker med en massa trix för att det ska bli så bra som möjligt. Men nu har hon förskjutit skriket och paniken till kl halv sex så vi får väl ställa klockan och väcka henne vi fem tiden. I dag tror jag vi tar på oss kläder och varma tröjor, trots regn i luften kan vi springa och leka och tända en eld vid vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar