måndag 26 oktober 2015

Så har vi en sexåring i huset

Då kom dagen hon längtat efter, hon fyller sex år. Älskade oliv! Mamma mitt namn betyder liv och jag är så full av liv! Och ja full av liv, full av egen vilja och full av en massa tankar och allt som oftast hamnar du just nu på kollisionskurs med någon av oss andra i familjen. Jag är ofta dummast i hela världen det smälls i dörrar och du fnyser och himlar med ögonen- nästan så jag tror vi har en tonåring i huset, kanske därför det kallas preeteen? Nåja om jag bara andas och räknar så brukar det gå över och kramar har du i massor till alla som vill ha även din minsta syster som inte vill så ofta som du och du blir ledsen. Försöker förklara att alla människor är inte lika kramiga som du men det betyder inte att man inte tycker om. Igår hade du lite kompisar här på pizza och disco även släkt och vänner, på kvällen var det en trött och nöjd tjej som somnade fort. Och vi ser dig sova,så stor du blivit. Lång, ranglig och snubblar på det mesta. När du klippte av håret så fick du ett helt annat äldre utseende. "Så stor och stark på dagen men så liten mitt natten". Så passande textrad från sången Fem fingrar. För du vill ofta krypa upp i famnen, ha någon som sover nära och vill bara vara själv när det det passar dig. Du har knäckt läskoden och du kan nästan skriva. Skolan älskar du och är sur att du inga riktiga läxor har som Viggo. Idag firar vi dig hela dagen och kom ihåg att även när jag är den dummaste mamman i hela världen så älskar jag dig mest av alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar