lördag 10 oktober 2015

Att välja att engagera sig

Hela tiden matas vi av flyktingkatastrofen, tal om tältläger i Sverige. Människor på flykt, tiggare, hemlösa. Jag gråter ofta, har en klump i magen. Men jag kan inte engagera mig allt. Och så är det för alla. Vi får helt enkelt välja det vi känner att vi brinner för. För eldsjälar behövs överallt,oavsett om det är katastrofer, föreningsidrott, amingshjälp osv. Men den stora grejjen är väl att det vi väljer att engagera oss i ska vi också känna ett engagemang i? För att kunna göra bäst nytta tänker jag. Jag är aktiv i amningshjälpen och jag har valt att engagera mig dotterns idrott men sedan har dygnet slut med tid. Så för att hjälpa dem som behöver så har vi rensat våra förråd på kläder och skänkt både till flyktingar och till andra behövande. Och jag måste någonstans acceptera att det får räcka. Jag ska räcka till så många men jag kan inte räcka till allt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar