måndag 24 augusti 2015

Två skolbarn, när hände det!

Så var det då dags. Igår kväll var det många fjärilar som fladdrade i magarna. Men så i morse stod vi redo i dimman, en mot förskoleklassen och en mot ettan. Lika nervösa båda två. Att börja skolan är stort. När kompisarna sågs i vimlet på skolgården försvann lite av oron och Viggo vinkade ett hej innan han försvann för upprop i sitt nya klassrum med ny fröken. Han hann komma tillbaka för en kram ;) Liv höll mig hårt i handen tills hon sett bästisarna Juni och Nella och jag behövde inte stanna när allt hade lugnat sig och alla hade fått en plats. Inte lika orädd som sin bror i sociala sammanhang men jag vet att hon har en integritet som ger henne modet att säga precis vad hon tycker och lämna en lek eller diskussion om hon känner att detta är fel. Min stora lilla snart sexåriga tjej. Och när jag kommer och hand i hand går hon genom korridoren med J då jublar hjärtat, det här blir fint det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar