söndag 11 januari 2015

Att ha sjukstuga

Promenad i minusgrader och snålblåst för att söva bebis, kardemummabullar på jäsning medans hjärnan fick jobba lite.Känns inte tipp topp men som en fin vän sa "Du kan inte plugga mer än den tiden du får i det liv du lever. Tänk vad du kan istället." Passa på inte alltför pigga kottar, leka och finna ut saker att hitta på med de som är pigga, tvätta, stöka, laga osv. Nej som sagt dygnet har bara ett antal timmar och så klart måste barnen gå först <3 Idag bet Idun mig när hon ammade så jag trodde jag skulle gå åt, blev nog ett sår. Sen rullade hon ur soffan med ett brak.. att jag aldrig lär mig och fy så hemsk man känner sig, inte årets mamma direkt och året har bara startat. Nåja det är måndag i morn bara göra det bästa och sen klappa sig på axeln! För att sätta i perspektiv vad som är viktigt så fick fina vännen sin tredje guldklimp idag <3 Grattis och välkommen till livet!

1 kommentar:

  1. du ska inte vara så hård mot dig själv. Man kan ju faktiskt bara göra sitt bästa, inte mer. man gör ju så gott man kan här i livet. kram på dig

    SvaraRadera