söndag 7 september 2014

Svampfunderingar och hysterisk bebis

Vi drog till Storön, till havet. Men idag blev det mer skogspromenader och funderingar på olika svampsorter och om lingonen var klara. Solen sken, doften av vatten ger mig ro och barnen har sprungit runt hela dagen, bestigit berg och jagat älgar!Vägen hem var ingen dans på rosor, Idun gillar verkligen inte åka bil, vet att jag sagt det förr. Men idag har det gått upp för oss att detta är ett riktigt stort problem och vi bör försöka hitta en lösning. hon skriker tills hon är svettig i panik och tappar andan, hon kräks. Lyfter jag upp henne så blir hon knäpptyst om hon sitter framåt i mitt knä. Jag jag vet big no no men inte alltid man hittar en p-ficka längs E4 exakt när man behöver den. VAD gör man åt en åksjuk, bilstols hatande bebis??? en resa på 1,5 timmar tog tre... Mötte vänner på Shell i Töre som peppade. gry frågade varför jag var så arg, lilla hjärtat försökte förklara att mamma och pappa orkar inte höra Idun så ledsen, att man som mamma och pappa blir orolig och ledsen när ens barn är så ledset. Viggo han predikade om bilbälten och sa att jag var olaglig, så något har ju gått in hos dom! Men ja detta är ett stort problem så om det är någon med erfarenhet hör gärna av er // mamman med ett svidande samvete och utan ideer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar